ДЛЯ ЧОГО ПРОВОДИТЬСЯ ПОВІРКА ЛІЧИЛЬНИКА

Лічильник – складний вимірювальний прилад, який з часом зношується та зазнає впливу з боку зовнішніх факторів, внаслідок чого змінюються його метрологічні характеристики. Тому для точного обліку спожитого газу лічильники підлягають періодичній повірці. Такій повірці підлягають всі лічильники, що перебувають в експлуатації у споживачів незалежно від форм власності та виду діяльності.

Відповідно до законодавства всі засоби вимірювальної техніки, зокрема, і побутові лічильники газу, підлягають періодичній повірці (Закон України «Про метрологію та метрологічну діяльність» та Кодекс ГРМ) та можуть використовуватись лишень за умови її проходження.

Повірка здійснюється для того, щоб як споживач, так і оператор ГРМ (ПрАТ «УМАНЬГАЗ») були впевнені, що обсяг спожитого газу є достовірним.

ПЕРІОДИЧНА ПОВІРКА

Періодична повірка – це встановлення придатності до застосування лічильників газу, які перебувають в експлуатації, через міжповірочний інтервал, який становить 5 або 8 років, залежно від типу лічильника та виробника зазначеного у паспорті вашого приладу.

ЯК ЧАСТО НЕОБХІДНО ПОВІРЯТИ ПОБУТОВІ ЛІЧИЛЬНИКИ ГАЗУ

Періодична повірка лічильників газу проводиться один раз на 5 чи 8 років, залежно від типу лічильника і виробника. У кожного приладу є паспорт, де вказано термін повірки і міжповірочний інтервал. Для прикладу, якщо в паспорті лічильника вказано міжповірочний інтервал 5 років, то це означає, що лічильник підлягає періодичній повірці кожні 5 років з дати його первинної повірки на заводі виробника (як правило, це дата випуску лічильника), але при цьому необхідно пам’ятати, що законодавство дозволяє проводити позачергову повірку приладу до закінчення міжповірочного інтервалу. Відповідно до затверджених міжповірочних інтервалів лічильники газу та пристрої перетворення об’єму (використовуються для проведення розрахунків за поставлений та/або спожитий природний газ) класу 1,0 повіряються один раз на 2 роки; класу 1,5 – один раз на 8 років (Наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.10.2016 № 1747, зареєстрований у Мін’юсті 01.11.2016 за № 1417/29547).

ЯКЩО ПЕРІОДИЧНА ПОВІРКА ПРОСТРОЧЕНА З ВИНИ СПОЖИВАЧА

У разі, якщо термін повірки закінчився, а лічильник газу не повірений з вини споживача (наприклад відмова споживача у доступі до свого приміщення, де розташований лічильник газу, для його демонтажу або монтажу), покази лічильника можуть вважатися недійсними і нарахування за спожитий природний газ проводиться за нормами споживання.

ПОЗАЧЕРГОВА ПОВІРКА

Позачергова повірка – встановлення придатності лічильників газу до застосування під час міжповірочного інтервалу. Проводиться з ініціативи споживача або газопостачальної організації за потреби пересвідчитись у придатності лічильника до застосування

Позачергова повірка лічильника може бути проведена як за бажанням споживача, так і з ініціативи газопостачального підприємства. При цьому всі витрати, пов’язані з комплексом робіт з повірки лічильника покладаються на сторону, яка є ініціатором її проведення.

Перед демонтажем лічильника проводиться його обстеження, під час якого перевіряються:

  • наявність, цілісність та співпадіння номерів пломб ПрАТ «УМАНЬГАЗ» на приєднувальних патрубках;
  • наявність, цілісність пломб заводу-виробника на лічильному механізмі та корпусі лічильника;

ХТО ОПЛАЧУЄ ПОВІРКУ ЛІЧИЛЬНИКА

Періодична повірка лічильників, а також демонтаж, транспортування та монтаж, відповідно до Кодексу ГРМ, для фізичних осіб здійснюються за рахунок газорозподільного підприємства.

Позачергова повірка лічильника газу на вимогу споживача та пов’язані з цим витрати (на демонтаж, транспортування та монтаж) оплачуються заявником за затвердженими розцінками, відповідно до встановленого Кодексом порядку.

Позачергова повірка за ініціативою ПрАТ «УМАНЬГАЗ» виконується протягом одного місяця з моменту демонтажу лічильника безоплатно.

В ЯКИХ ЩЕ ВИПАДКАХ ЛІЧИЛЬНИК НАПРАВЛЯЄТЬСЯ НА ПОВІРКУ (НЕ ВРАХОВУЮЧИ ПЕРІОДИЧНУ ПОВІРКУ)

  • За потреби споживача або газопостачальної організації пересвідчитись у придатності лічильника до застосування;
  • у випадку пошкодження відбитка повірочного тавра;
  • якщо лічильник не експлуатувався більше як половину міжповірочного інтервалу.

ЯК ПРОВОДИТЬСЯ ОБЛІК ГАЗУ ПІД ЧАС ЗНЯТТЯ ЛІЧИЛЬНИКА НА ПОВІРКУ

На період зняття лічильника газу для проведення його періодичної чи позачергової повірки та ремонту, пов’язаного з такою повіркою, або для проведення ремонту за заявою споживача газорозподільне підприємство встановлює лічильники газу з обмінного фонду.
            Якщо на час проведення таких робіт неможливо встановити інший, розрахунки проводяться залежно від середньомісячного обсягу споживання природного газу за аналогічний період (опалювальний або міжопалювальний) попереднього року або фактичний період споживання (опалювальний або міжопалювальний), якщо він становить менше, ніж шість місяців. Після встановлення повіреного лічильника газу (або проведення повірки лічильника газу на місці його встановлення) Оператор ГРМ здійснює пломбування повіреного лічильника газу, про що складає акт про пломбування, який має підписати споживач (власник або наймач об’єкта побутового споживача).

 

ХТО НЕСЕ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ЦІЛІСНІСТЬ ЛІЧИЛЬНИКА ТА ПЛОМБ

Відповідно до Кодексу ГРМ споживач зобов’язаний забезпечувати збереження і цілість лічильників газу та пломб на них. Про це споживач додатково попереджається при укладанні типового договору про надання населенню послуг з газопостачання, в якому прописані права та обов’язки сторін.

Зазначимо ,  що на початку війни повірку лічильників для українців поставили на паузу, однак тепер цей процес знову став актуальним, з  2023 року відновлено  обов’язкову процедуру повірки лічильників газу, яку треба виконати протягом трьох місяців після закінчення опалювального сезону.

Відповідно до постанови Кабміну № 440 від 7 квітня 2023 року громадяни, що проживають на тимчасово окупованій території, можуть відкласти повірку до кінця воєнного стану і протягом трьох місяців після.

Особи, які проживають на території активних бойових дій, мають право відкласти процедуру до закінчення воєнного стану і протягом шести місяців після.

КУДИ ЗВЕРТАТИСЯ СПОЖИВАЧУ ПРИ ВИЯВЛЕННІ ПОРУШЕНЬ У РОБОТІ ЛІЧИЛЬНИКА

Крім планових перевірок, є й випадки, коли необхідно пройти позачергову повірку. Це може бути потрібно, якщо:

  • є сумніви в достовірності показань приладу;
  • пошкоджено повірочне клеймо;
  • лічильник тривалий час не використовувався.

           У випадку виявлення Вами порушень у роботі лічильника газу, зверніться у лабораторію ПрАТ «УМАНЬГАЗ». Графік роботи лабораторії ПрАТ «УМАНЬГАЗ» можна дізнатись за телефоном: (04744) 4- 50-95.

            При необхідності  споживач пише заяву, в якій вказуються всі виявлені недоліки у роботі приладу обліку.

Архів
Особистий кабінет Видео Тепло